Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Όπως έχει προαναφερθεί, η όραση παίζει ένα σημαντικότατο ρόλο στην ανάγνωση και τη γραφή .
Μελέτες έχουν δείξει ότι άτομα με μαθησιακές δυσκολίες συχνά εμφανίζουν προβλήματα στην οπτική τους λειτουργία .

Ποια είναι όμως τα ύποπτα σημάδια / συμπτώματα που πιθανά υποδηλώνουν πρόβλημα όρασης ;

· Παιδιά με προβληματική οπτική οξύτητα

Συνήθως τα παιδιά αυτά διαμαρτύρονται ότι βλέπουν θολά ,

ενώ μπορεί να εκδηλώνουν και κάποιες ύποπτες

συμπεριφορές όπως : να κάθονται κοντά στη τηλεόραση, να

τρίβουν συχνά τα μάτια τους, να σκοντάφτουν εύκολα κλπ.

· Παιδιά με προβληματική προσαρμογή

Όταν το παιδί αυτό κάθεται να διαβάσει ή να γράψει , ύστερα από λίγη ώρα νιώθει ότι δεν μπορεί να συγκεντρωθεί, το κείμενο θολώνει και το κεφάλι του αρχίζει να πονάει.Οι γονείς και οι παιδαγωγοί μπορούν να υποψιαστούν την ύπαρξη ενός τέτοιου προβλήματος :

- όταν το παιδί αρχικά κατανοεί το κείμενο που διαβάζει, δεν τα καταφέρνει όσο ο χρόνος περνάει.

- όταν αποφεύγει το διάβασμα γενικά

- όταν διαμαρτύρεται για δυσανεξία στα μάτια ή πονοκεφάλους

- όταν ανοιγοκλείνει τα μάτια του συχνά

- όταν διαμαρτύρεται ότι τα γράμματα θολώνουν

- όταν κρατάει το βιβλίο κοντά στο πρόσωπό του κλπ.

· Παιδιά με προβληματική μονή διόφθαλμη όραση

Τα παιδιά αυτά εμφανίζουν συμπεριφορές που μοιάζουν με αυτές της προηγουμένης ενότητας , αλλά μπορεί ακόμη να κλείνουν το ένα τους μάτι όταν διαβάζουν, να αδυνατούν να γράψουν αριθμούς σε κάθετες στήλες κλπ.

· Παιδιά με κακή ευαισθησία αντιθέσεων των αποχρώσεων

Τα παιδιά αυτά δεν μπορούν ξεχωρίσουν εύκολα τα γράμματα στο φύλλο του βιβλίου ( ιδιαίτερα όταν η σελίδα είναι χρωματιστή ), με αποτέλεσμα να φέρνουν το βιβλίο κοντά στο πρόσωπό τους .

· Παιδιά με πρόβλημα στην αντίληψη των χρωμάτων

Αντιμετωπίζουν παρόμοιο πρόβλημα με τα παιδιά της παραπάνω ενότητας

· Παιδιά με πρόβλημα στην οφθαλμοκίνηση, εύρος αναγνώρισης και στη περιφερική όραση

Τα παιδιά αυτά μπορεί να :

- κινούν το κεφάλι τους την ώρα που διαβάζουν ή γράφουν αντί να κινούν τα μάτια τους

- πηδούν σειρές του κειμένου

- κάνουν λάθη όταν διαβάζουν

- χρησιμοποιούν το δάχτυλό τους όταν διαβάζουν

- διασπάται εύκολα η προσοχή τους

· Πρόβλημα στον οπτικοκινητικό συντονισμό

Τα παιδιά αυτά μπορεί :

- να μην κρατούν αποστάσεις ανάμεσα στις λέξεις

- να κάνουν άσχημα γράμματα

- να αποφεύγουν τη ζωγραφική

- να δυσκολεύονται να κρατούν κάθετες στήλες αριθμών

· Παιδιά με πρόβλημα στην οπτική αντίληψη

Τα παιδιά αυτά :

- δυσκολεύονται στο διάβασμα, γράψιμο, ορθογραφία, αριθμητική

- είναι υπερκινητικά και με διάσπαση προσοχής

- δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν μια εργασία

- αδυνατούν να θυμηθούν γραπτές ή προφορικές οδηγίες

- δεν μπορούν να προσανατολιστούν κλπ.

Πηγή: Για Τα Μάτια Του Κόσμου 7/3/2013

Κατηγορίες Νέων: